Tuesday, December 27, 2011

akan aku lari

kalau itu jadi rasa
kalau aku rasa mati,
jadi aku selalu berlari.
aku suka lari sebab aku tak rasa
cungap-cungap atau apa saja rasa
sudah lah, sikap orang tua jadi racun, pula.
tapi tak elok cari salah orang. jadi aku lah yang salah.
kata-kata jadi racun. 
jai aku tak nak berkata-kata pasal rasa lagi. 
cukup yang ini jadi penutup.
dah lah, aku asyik sakit, jatuh tersungkur pun aku tak kisah dah.
aku tak nak sakitkan orang lain lagi. coret banyak2 untuk hati, untuk ubat hati
tapi tak guna. orang lain pulak rasa sakit sebab coretan aku.
semua serba tak kena. serba sakit.
sebab itu aku rela duduk jauh, tak kisah bumi mana yang aku pijak, kalau aku kisahkan orang, aku sakit.
kalalu aku tak endahkan, aku sunyi. tak apa, sunyi tak sakit.
cukup lah. nanati aku lari jauh, okay. aku tak nak coret lagi pasal sakit aku. 
aku tak nak orang sakit sebab aku.
tak perlu. nampaknya, aku kena tingkatkan EQ.
airmata meleleh.. tak cukup kan?

agar kita bisa aman.

No comments: