Monday, March 14, 2011

rOot

assalamualaikum,
baru semalam post satu blog.
secara jujurnya, memang nak sangat blog ini menjadi rahsia kerajaan mega kepala aku sahaja.
tapi malang seribu kali malang apabila seluruh keturunan adik beradik puteri tiga cabang ni semua mempunyai site blog masing masing.
aduh..
i just write this all for my own, malu pula bila beby and kakak dapat tahu.
 but its okay, this is a progress to get my network buzz bigger tho.


who am i?

i was created almost 9 months before 26th MAY 1994.
apa apa lah.
root adalah akar umbi seseorang. root aku senang dan simple. sama macam semua orang.
 kecuali nabi musa a.s. itu kuasa Allah.
ada mak
ada babah
ada along
ada abewa
ada nana
ada kakak (gedik gila!)
(aku disini)
ada beby (melampau)
yang dua akhir tu special syndrome of the life crushing creature.
hahaha
aku?
adek. ramai yang gelak bila dapat tahu aku dipanggil adek.
(tahulah nampak dewasa pun..)
thats my root of life.
sebenarnya, family ni da grow dengan BESARNYA. this is just a piece of it.
famili aku tidaklah begini. tapi mungkin sebesar ini dan lebih comel daripada yang ini.
*cartoon character fav.


sejak 2007, aku ditambah dengan branch yang baru. aku belajar kat sekolah berasrama.
jumpa dengan orang orang yang membentuk aku.
usia 13-17( personality growth)
these branches of mine are in my hearts since then ,, following my roots.
i love all of them, teachers, classmates, friends, and bestfriends.
mereka mengajar aku,
a friend in need is a  friend indeed.
dan banyak lagi idioms about friendship.

i love all of them, i hate all of them.
they are my havens and my hells
they liven me and killed me.

roots and branches, scarred,

No comments: