Wednesday, March 16, 2011

dia itu awan nano kau aku

tak lama lagi , kau akan pergi jauh dari awan nano kau yang tak pernah tak melindungi engkau tak kira betapa besar atau kecilnya engkau itu.
engkau, memang lebih tua dari aku, sayang.
tapi, 
kau kadang kala bagai tak kenal apa itu baik, apa itu buruk.
dan yang paling menyedihkan aku, kau itu tak pandai jaga hati awan nano kau.
kau boleh marah marah kat awan nano kau, senyum senyum gelak gelak pula dengan makhluk yang dipanggil ajnabi kau.
apa ni?
aku bengang dengan apa sahaja ketidak adilan yang aku sendiri tak faham kenapa ia patut berlaku.
aku tahu, aku tidaklah sesempurna sesiapa pun, sayang.
but please, be real, he was nothing before and you couldnt make him wait.
but you would make your 'awan nano' to wait for you to be with her.
she waits for you more than ever, honey.
she never waited for me like that my whole life. at least not yet.
but we both know, dia orang tua, tunggu nya itu tak selama orang orang yang bertenaga macam kita, kan?
blogging, internet, chatting, charging the electronics...
itu semua boleh tunggu lebih lama dari awan nano kau.
sayang, benda sekecil ini pun kau tak nampak.

nak tahu kisah sebenar?


setiap malam dia menunggu saat dia boleh skype dengan engkau.
hanya kerana dia tidaklah terlalu celik IT, dia terpaksa menunggu orang yang lebih celik untuk sign in skype or ym and contact you.
thats only when you are far from here across the high clouds there.

kecilkan sedikit skop kita sekarang dan cubalah flashback waktu kau hanya di utara malaysia tercinta ini dulu,
masa aku dirumah,
dia terfikirkan kau dan terus capai henset touchscreen kesayangan itu dan mendail nombor engkau.
aku tak rasa semua itu.
kalau aku yang tidak mendail awan nano aku sepuluh tahun pun, dia takkan dail aku, sayang. tak pernah sekalipun. kalau ada, ingatkanlah aku. mungkin aku yang lalai durja dan lupa jasa baik itu.
macam kata kau,

kita anak, kita lah yang call!

okay. tapi kenapa dia boleh buat begitu pada kau dan bukan pada aku?
ups, cemburu pula.
this is not about jelousy, sayang.
its about how i hate the way you show your less appreciation for the ones who have to sacrifice so much for you to have such a wonderful life in the future.

im sorry if you dont want to do what you have to do.
im sorry if you go faraway to do what you hated to do so much.
but i learnt in life that you have to try and  accept and embrace whats ahead of you.
its hard now, not forever,
hardships pays and you know that.

awan nano kau masih lagi menunggu untuk dipeluk cium sebelum berpisah, esok.
aku pasti, macam macam yang akan berlaku setelah pemergianmu. ajal dan maut di tangan tuhan.
mungkin aku yang akan pergi pada waktu ketiadaan mu?
jadi aku tulis ni, untuk kau sedar, umur kita kat dunia ni tak lama.
umur semua orang. kalau kau taksub dengan orang tu sekalipun, jangan pernah belakangkan awan nano ni.
kalau dia tak ada, sayang
kau terdedah pada sinaran matahari yang akan membunuh diri kau.
kau hilang pelindung yang tak akan berganti selamanya.

ingat awan nano itu satu sahaja.,

kalau matahari itu babah,
awan nano itu mak.

p/s: grow up, please.
that emo thing, accept that you have to improve it. sommetimes when you ignore your feelings so much, it gives you calmness you cant find elsewhere.



scarred,

No comments: