Wednesday, February 19, 2014

Hati orang

Kita tak tahu hati orang. Kita dapat lihat apa dia buat, dengar apa dia kata dan jatuh sayang lepas kita suka. Tapi kita tak tahu hati orang.

Dan mungkin juga kita benci bersebab atau tidak. Tak mustahil walau dengan benci kita meratap bila dia mati. 

Aku ni manusia yang sepaling hebat buruk dan baiknya. Ada masa aku baik, tapi kebanyakan masa siapa tahu aku buat apa. 

Hati orang tu sedih, tapi tak siapa nampak. Dia hilang anak dia, laki dia sekelip mata. Serious sekelip mata. Bila dia sedar, seluruh hidup yang dia baru siap bina runtuh. Macam tu je.  

Dia ni kuat. Ni lah the perks of being the strong-willed. Menangis ke demam ke orang tak nampak. Naknak pulak tanned macam aku. Memang tak nampok kak oi.

Aku jumpa memo, tulisan tak sekata dan makin lama makin tak terbaca. Penulis memo ni mungkin menangis sambil tulis ke apa.. yang akhir tu macam ni bunyi dia

Dicucuri rahmat. Sayang papa dan baby girl selamanya. 

Lebih kurang.... Mungkin orang ingat dia bakal melupakan segalanya. Mungkin orang ingat dia bakal pergi dan pisahkan kami dengan anak dia. 

Tapi hati orang. Kita tak tahu...


Posted via Blogaway

No comments: