Friday, August 26, 2011

doa, senjata mukmin.

mereka ini akan dapat keputusan SPM yang mereka mahukan.
amiinn.

assalamualaikum.
walaupun sebenarnya sekarang separuh juta calon SPM tengah berusaha separuh mati untuk SPm.
tapi aku tetap kat sini. depan laptop, baru lepas huhuahaha dengan darlings,
and tak buka buku educational lagi. apa yang aku patut buat.
aku BELUM buat
some people might give me a weird look and ask me,
"kau tak kesah ke pasal SPM kau?"
well, people, hear this out.
number one
, its none of your bussiness.
number two,
 excuse me, i do care about my SPM its a ticket to the finals, babe!
number three
, i believe in struggling. but in matter of quality or quantity, i prefer QUALITY. ape gune kau stay up lagi banyak drpd aku tapi setiap kali kau stay up kau mesej je lebih. unlike what i preferred, jarang stay up tapi bila aku stay up, its for real. FOCUSED.
number four:
 dont judge for the way i am acting, i am more to the person who doesnt know how to express my feelings. kecuali dengan menulis. kalau aku stress, tak semua orang tahu. sedih , lebih lebih lagi. kadang-kadang orang salah faham, mereka ingat aku tak kesah, tapi malang lah bagi aku. orang tak tahu. but then sometimes bila orang tak tahu, aku senang. so alhamdulillah aku begini.

dalam kes ini, aku nak semua orang tahu bahawasanya, U CANNOT ASK PEOPLE THAT QUESTION.
sakit hati, siapa tak kesah tentang hidup dan mati. itulah SPM. sangat sangat penting. it kills me slowly if i dont get back up. despite result yang sangat teruk barubaru ini, aku masih lagi kabur. aku tak dapat momentum itu which i know is within myself, still. PRAY people. senjata mukmin itu dengan berdoa, betol?

ya Allah, guide us all. we are afraid of your POWER, so we bow to you , pleading you.
inyaAllah You will always be with us.

No comments: